finanse transport

Rozwój siatki połączeń oraz inwestycje we flotę i produkty – linie Emirates podsumowują rok 2016

Rozwój siatki połączeń oraz inwestycje we flotę i produkty – linie Emirates podsumowują rok 2016
Data publikacji: 02.01.2017 Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Rozwój siatki połączeń oraz inwestycje we flotę i produkty – linie Emirates podsumowują rok 2016 Kategoria: transport, ekonomia/biznes/finanse

Data publikacji: 02.01.2017 Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Rozwój siatki połączeń oraz inwestycje we flotę i produkty – linie Emirates podsumowują rok 2016 Kategoria: transport, ekonomia/biznes/finanse

Poniedziałek, 2 stycznia 2017 r. –  Dubaj, ZEA – Emirates, największe międzynarodowe linie lotnicze na świecie, kończą kolejny udany rok, który upłynął pod znakiem rozbudowy floty i siatki połączeń oraz inwestycji w produkty dla pasażerów.

– Zapotrzebowanie konsumentów na loty nie zmniejszyło się pomimo niepokojów społeczno-ekonomicznych i politycznych na świecie, o czym świadczy rozwój naszej działalności. Planujemy kontynuować strategię wzrostu organicznego, wykorzystując wyjątkowe położenie Zjednoczonych Emiratów Arabskich oraz rozkwit turystyki i handlu w Dubaju. Ponadto zamierzamy w dalszym ciągu inwestować w nasze produkty i usługi, aby móc zaoferować naszym klientom najwyższą jakość podróży – powiedział prezes linii Emirates sir Tim Clark podsumowując rok 2016.

Flota Airbusów A380 i Boeingów 777

W 2016 roku linie Emirates powiększyły flotę, przyjmując 36 nowych maszyn – 20 Airbusów A380 oraz 16 Boeingów 777-300ER, jednocześnie wycofując 29 starszych samolotów. Na koniec roku linie dysponowały 255 samolotami, których przeciętny wiek wyniósł 5 lat, czyli znacznie poniżej średniej wśród przewoźników (ponad 11 lat).

Regularne odmładzanie floty nie tylko ogranicza całkowity ślad węglowy Emirates, ale także pozwala na wprowadzanie najnowszych produktów i usług oferowanych na pokładzie. 

W kwietniu przewoźnik złożył zamówienie na dwa kolejne Airbusy A380, wobec czego łączna liczba zamówionych A380 wzrosła do 142, umacniając tym samym Emirates na pozycji największego na świecie operatora popularnych dwupokładowców.

1 / 7

Od listopada linie Emirates jako pierwsze i jedyne na świecie dysponują flotą złożoną w całości z Airbusów A380 i Boeingów 777. Dzięki nowoczesnym, zaawansowanym technologicznie samolotom szerokokadłubowym jeszcze bardziej zwiększył się komfort pasażerów na pokładzie.

Ponadto linie rozpoczęły odbiór samolotów Airbus A380 i Boeing 777-300ER najnowszej generacji. Na uwagę zasługują nowe udogodnienia Airbusa A380 – między innymi ulepszona konfiguracja miejsc w klasie ekonomicznej, czy podwyższony sufit w klasie biznes zapewniający podróżującym więcej przestrzeni. W nowych Boeingach 777-300ER dostarczanych Emirates od listopada również znajdują się nowe fotele zaprojektowane dla klasy biznes.

Jeszcze większa siatka połączeń 

W 2016 roku linie Emirates uruchomiły siedem nowych rejsów pasażerskich i jeden kierunek cargo, tym samym rozszerzając swoją siatkę połączeń do 154 kierunków na całym świecie. Wśród nowych kierunków znalazły się: Cebu i Clark na Filipinach, Yinchuan i Zhengzhou w Chinach, Rangun w Mjanmie, Hanoi w Wietnamie, Fort Lauderdale w Stanach Zjednoczonych oraz połączenie cargo do Phnom Penh w Kambodży. 

A to już wiesz?  Październik najlepszym miesiącem sprzedaży dla OPONEO w 2015 roku

Ponadto przewoźnik zwiększył liczbę kierunków obsługiwanych przez Airbusa A380 do 44, wprowadzając nowy samolot na 8 trasach. Obecnie obsługuje zarówno najdłuższe, jak i najkrótsze na świecie połączenie A380: Dubaj-Auckland i Dubaj-Doha. W minionym roku linie Emirates wykonały także pokazowe loty A380 do dwóch miast – Chicago w USA i Ammanu w Jordanii.

Inwestycje w produkty i usługi

Linie Emirates otrzymały tytuł „najlepszej linii lotniczej na świecie” w prestiżowym plebiscycie Skytrax World Airline Awards 2016 i przez cały rok dokładały wszelkich starań, aby zapewnić pasażerom obsługę na niezrównanym poziomie. Przewoźnik zainwestował w szereg ulepszeń produktów i usług naziemnych i pokładowych.

Linie zaprezentowały nowy fotel dla klasy biznes na pokładzie samolotu Boeing 777, który wyznacza zupełnie nowy poziom komfortu i myśli technicznej. Nowe fotele znajdują się w odległości 72 cali (ok. 182 cm) od siebie, można rozłożyć je do pełnej pozycji leżącej, a ponadto wyposażone są w podręczny barek i indywidualne ekrany o przekątnej 23 cali (jedne z największych wśród przewoźników), na których pasażerowie mogą oglądać zawartość swoich urządzeń mobilnych.

Przewoźnik zadbał także o rozszerzenie oferty rozrywki pokładowej. Ponieważ flota Emirates składa się teraz w całości z Airbusów A380 i Boeingów 777, na wszystkich trasach na pasażerów czeka rozrywka pokładowa w postaci ponad 2 500 kanałów z filmami, muzyką, programami telewizyjnymi, grami i nie tylko. W październiku linie Emirates podpisały z firmą Thales umowę na system rozrywki pokładowej Thales AVANT dla swojej floty Boeingów 777X, który zadebiutuje w połowie 2020 roku.

W związku ze wzrastającą rolą Internetu w codziennym życiu, w 2016 roku z połączenia Wi-Fi na pokładzie samolotów Emirates skorzystało ponad 8,8 miliona podróżujących. Oprócz tego podczas lotów pasażerowie wykonali ponad 400 tysięcy telefonów i wysłali 1,7 miliona smsów.

Dla pasażerów premium przewoźnik wprowadził szereg luksusowych udogodnień na pokładzie swoich samolotów. W klasie pierwszej pojawiły się m.in. pierwsze na świecie zestawy odzieży nawilżającej stworzone z myślą o linii lotniczej, które pomagają utrzymać odpowiednie nawilżenie skóry w trakcie lotu. Linie przygotowały także nowe miękkie koce ze sztucznej owczej skóry dla pasażerów klasy pierwszej oraz wygodne kołdry w klasie biznes.

A to już wiesz?  GBOX na pokładzie 500 ciężarówek firmy Omega Pilzno

Poza tym, w pokładowych prysznicach Shower Spa, a także łazienkach w salonie pokładowym, w klasie pierwszej i biznes wprowadzone zostały luksusowe produkty do pielęgnacji skóry marki VOYA. Linie Emirates we współpracy z włoską marką Bvlgari wprowadziły również ekskluzywne zestawy akcesoriów w nowoczesnej, eleganckiej odsłonie. Do tej pory w 2016 roku w klasach pierwszej i biznes Emirates rozdano 2,75 miliona takich zestawów.

Przewoźnik kontynuował także tradycję serwowania swoim pasażerom regionalnych i sezonowych przysmaków, podając dania kuchni japońskiej w klasie pierwszej i biznes. W okresie Bożego Narodzenia we wszystkich klasach pojawiło się specjalne menu oddające świąteczny nastrój.

W klasie ekonomicznej linie Emirates wprowadziły pierwsze na świecie zestawy akcesoriów interaktywnych zwiększających wygodę podróżowania. Stylowe zestawy wykorzystują technologię augmented reality (AR), którą podróżujący mogą wypróbować na urządzeniach mobilnych. Najmłodszych pasażerów ucieszyła druga seria zabawek oferowanych na pokładzie samolotów – rozdano już ponad 3 miliony sztuk.

Poza tym linie Emirates nieprzerwanie ulepszają swoje poczekalnie lotniskowe. W 2016 roku przewoźnik ukończył wartą 11 milionów dolarów renowację poczekalni dla klasy biznes w hali przylotów B na lotnisku w Dubaju, gdzie na pasażerów czeka teraz strefa kawy, strefa zdrowia z wodą Voss oraz ekskluzywna strefa szampana Moët & Chandon. Ponadto linie otworzyły nową poczekalnię w Kapsztadzie.

Od 2016 roku pasażerowie Emirates mają także zapewnioną większą elastyczność dzięki wydłużeniu pory rozpoczęcia odpraw z 24 do 48 godzin przed odlotem.

Z okazji przekroczenia liczby 16 milionów członków program lojalnościowy Emirates Skywards wzbogacił się o usługę Cash+Miles. Ta innowacyjna oferta umożliwia rezerwację dowolnego biletu Emirates przy użyciu kombinacji zgromadzonych mil i gotówki, co pozwala na obniżenie jego ceny, i obowiązuje we wszystkich klasach rezerwacyjnych. Zmiany objęły także program lojalnościowy dla firm Emirates Business Rewards, w którym proces gromadzenia i wymiany mil stał się bardziej konkurencyjny i przejrzysty, a klasę rezerwacyjną można zmienić w dowolnym momencie.

Atrakcyjna marka

Emirates znalazły się na pierwszym miejscu w raporcie Brand Finance Global 500 jako największe linie lotnicze na świecie w 2016 roku – wartość marki wzrosła o ponad 17% do 7,7 miliarda dolarów. Wzorem lat ubiegłych, przewoźnik budował relacje z klientami i fanami poprzez wydarzenia sportowe, muzyczne i kulturalne.

A to już wiesz?  CB radio na cenzurowanym – co je zastąpi?

W styczniu Emirates i Boeing wspólnie sfinansowały projekt filmowy „View from Above”, jedno z największych w historii przedsięwzięć wykorzystujących bezzałogowe statki powietrzne, czyli popularne drony. Zdjęcia wykonało 13 pilotów dronów w 18 miejscach na pięciu kontynentach. W ten sposób powstały zupełnie nowe ujęcia popularnych kierunków.

W lutym przewoźnik rozpoczął przygodę z ligą baseballu MLB jako oficjalny sponsor klubu Los Angeles Dodgers. Kilka miesięcy później personel pokładowy Emirates z pomocą legendarnego zawodnika Dodgersów Orela Herscheisera zaprezentował układ zainspirowany demonstracją zasad bezpieczeństwa przed lotem.

W kwietniu linie przygotowały demonstrację inspirowaną filmami Bollywood przed finałem Mistrzostw Świata Twenty20 w krykiecie rozegranym pomiędzy Anglią a Indiami Zachodnimi, ku radości 66 tysięcy kibiców zgromadzonych na stadionie.

W październiku przewoźnik gościł Jennifer Aniston – hollywoodzką aktorkę, reżyserkę i producentkę filmową – w kolejnej odsłonie zabawnej kampanii reklamowej promującej kultowy samolot Emirates A380.

W ramach działań promujących czytelnictwo oraz umiejętność czytania i pisania linie Emirates wspólnie z firmą Google zainicjowały kampanię pod hasłem „Celebrating Arabic Reading”. Inicjatywa skierowana została do milionów użytkowników smartfonów i miała ułatwić dostęp do książek w języku arabskim dzięki wyjątkowym zniżkom nawet do 90% na ebooki w sklepie Google Play Books w 9 krajach Bliskiego Wschodu oraz promować organizowany w Zjednoczonych Emiratach Arabskich Rok Czytelnictwa. Do tej pory inicjatywa dotarła do ponad 120 milionów osób w regionie.

W listopadzie linie Emirates we współpracy z Dubai Miracle Garden stworzyły największą na świecie instalację kwiatową w formie pełnowymiarowego samolotu A380 Emirates złożoną z ponad 500 tysięcy świeżych kwiatów i żywych roślin. Przez 180 dni nad budową, ułożeniem i montażem roślinnej struktury na ważącym 30 ton stalowym rusztowaniu pracował zespół złożony z ponad 200 osób. Samolot wyposażony jest nawet w ruchome łopatki silników i inne kluczowe elementy konstrukcyjne oddające istotę prawdziwej maszyny.

* Dane na temat lotów dotyczą roku kalendarzowego 2016.

* Dane dotyczące cateringu obejmują wyłącznie posiłki ładowane w Międzynarodowym Porcie Lotniczym w Dubaju i nie uwzględniają posiłków ładowanych w innych miastach.                                                     źródło: Biuro Prasowe Emirates Załączniki: Rozwój siatki połączeń oraz inwestycje we flotę i produkty - linie Emirates podsumowują rok 2016 transport, ekonomia/biznes/finanse - Hashtagi: #transport #ekonomia/biznes/finanse

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy