transport usługi

Widać wpływ wprowadzenia cennika za usługę ładowania, rośnie liczba klientów – GreenWay Poska podsumowuje I półrocze 2018.

Widać wpływ wprowadzenia cennika za usługę ładowania, rośnie liczba klientów – GreenWay Poska podsumowuje I półrocze 2018.
Pierwsze półrocze 2018 GreenWay Polska zamyka z 37 działającymi stacjami ładowania mogącymi obsłużyć prawie 90 samochodów jednocześnie i 27 stacjami czekającymi na odbiory UDT, umożliwiające dopuszczenie ładowarek do użytkowania. W łącznej liczbie punktów ładowania zawarte są także ładowarki wybudowane przez innych inwestorów, ale obsługiwane przez gdyńską spółkę w ramach zawartych

Data publikacji: 05.07.2018 Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Widać wpływ wprowadzenia cennika za usługę ładowania, rośnie liczba klientów – GreenWay Poska podsumowuje I półrocze 2018. Kategoria: nowe produkty/usługi, transport

Pierwsze półrocze 2018 GreenWay Polska zamyka z 37 działającymi stacjami ładowania mogącymi obsłużyć prawie 90 samochodów jednocześnie i 27 stacjami czekającymi na odbiory UDT, umożliwiające dopuszczenie ładowarek do użytkowania. W łącznej liczbie punktów ładowania zawarte są także ładowarki wybudowane przez innych inwestorów, ale obsługiwane przez gdyńską spółkę w ramach zawartych umów.

Pierwsze półrocze 2018 GreenWay Polska zamyka z 37 działającymi stacjami ładowania mogącymi obsłużyć prawie 90 samochodów jednocześnie i 27 stacjami czekającymi na odbiory UDT, umożliwiające dopuszczenie ładowarek do użytkowania. W łącznej liczbie punktów ładowania zawarte są także ładowarki wybudowane przez innych inwestorów, ale obsługiwane przez gdyńską spółkę w ramach zawartych umów.

Liczba użytkowników zarejestrowanych w sieci GreenWay Polska wzrosła o ponad 80% w stosunku do końca grudnia 2017 i wynosi obecnie 1,7 tys. z czego ponad 300 to klienci zagraniczni. Spółka szacuje, że ponad 80% użytkowników samochodów elektrycznych w Polsce to jej klienci.

W pierwszym półroczu 2018 roku klienci GreenWay zrealizowali 14 tys. sesji ładowania, pobierając ponad 220 tys. kWh energii, co umożliwiło na przejechanie blisko 1,4 mln km.

Najbardziej popularne jest złącze Chademo wykorzystywane w 78% sesji ładowania. CCS odpowiada za 11%, a złącze AC za 9% sesji. Kierowcy najchętniej ładują swoje auta w godzinach porannych między 9:00 a 12:00, a następnie w godzinach popołudniowych około godziny 18:00.

Więcej mocy, krótsze postoje, ważne stacje przy trasach

– Od kiedy wprowadziliśmy opłaty, widać zmiany w sposobie ładowania samochodów – mówi Rafał Czyżewski, prezes GreeWay Polska. – Po pierwsze, czterokrotnie spadła miesięczna liczba sesji ładowania. Duży wpływ na to miało istotne ograniczenie korzystania z naszej sieci przez firmy taksówkowe i carsharing, które generowały wcześniej ponad 20% popytu na nasze usługi, korzystając z oferty bezpłatnego ładowania i często ograniczając dostęp do naszych ładowarek. Po drugie – ładujemy krócej – teraz jest to ok. 43 minut podczas jednej sesji. Wzrosła za to o 10 % ilość pobieranej energii podczas jednej sesji, a także udział ładowania prądem stałym – mówi prezes GreenWay Polska.

A to już wiesz?  OPONEO: Ponad 30 proc. wzrost sprzedaży w lutym

Ponadto, od chwili wprowadzenia cennika, zmieniła się struktura wykorzystywanych ładowarek. Obecnie znacznie bardziej popularne są ładowarki zlokalizowane przy trasach przelotowych np. w Łomży, czy w Piotrkowie Trybunalskim.

– W niektórych ładowarkach odnotowaliśmy znaczący wzrost liczby sesji, np. przy autostradzie A1 w Starych Jabłonkach o 50%, czy o 30% przy A2 w Korczowej Dolinie – mówi Rafał Czyżewski. – Udział ładowania bez rejestracji w naszej sieci wynosi jedynie 2%. Bardzo nas cieszy także ciągły wzrost liczby nowych klientów, których przybywa nam w tempie wzrostu liczby samochodów elektrycznych w Polsce.

Zdaniem Rafała Czyżewskiego zmiany te podobnie przebiegały w innych krajach, gdzie po okresie darmowego ładowania wprowadzano cenniki.

– Udział ładowania płatnego będzie rósł – zaznacza prezes GreenWay Polska. – Kluczowe jest tu nie tylko adekwatne rozmieszczenie stacji ładowania, ale też jakość obsługi kierowcy, który chce mieć do dyspozycji aktualne informacje i proste rozwiązania dotyczące np. rozliczania płatności czy obsługi mobilnej. źródło: Biuro Prasowe GreenWay Polska Załączniki: Widać wpływ wprowadzenia cennika za usługę ładowania, rośnie liczba klientów - GreenWay Poska podsumowuje I półrocze 2018. nowe produkty/usługi, transport - Pierwsze półrocze 2018 GreenWay Polska zamyka z 37 działającymi stacjami ładowania mogącymi obsłużyć prawie 90 samochodów jednocześnie i 27 stacjami czekającymi na odbiory UDT, umożliwiające dopuszczenie ładowarek do użytkowania. W łącznej liczbie punktów ładowania zawarte są także ładowarki wybudowane przez innych inwestorów, ale obsługiwane przez gdyńską spółkę w ramach zawartych umów. Hashtagi: #nowe produkty/usługi #transport

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy