transport

Blisko 1/3 kierowców jeździ z uszkodzoną szybą

Największa polska sieć serwisowa naprawy i wymiany szyb czołowych NordGlass wspólnie z ośrodkiem badawczym Millward Brown SMG/KRC sprawdziła czy Polacy dbają o stan szyb w swoich samochodach. Wyniki pokazały, że 26% kierowców przyznaje, że jeździ z uszkodzonymi szybami, a 13% w ogóle nie zwraca uwagi na jej stan. Natomiast 94% respondentów zgadza się, że kondycja szyby ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa na

Data publikacji: 25.06.2012 Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Blisko 1/3 kierowców jeździ z uszkodzoną szybą Kategoria: transport, transport

Największa polska sieć serwisowa naprawy i wymiany szyb czołowych NordGlass wspólnie z ośrodkiem badawczym Millward Brown SMG/KRC sprawdziła czy Polacy dbają o stan szyb w swoich samochodach. Wyniki pokazały, że 26% kierowców przyznaje, że jeździ z uszkodzonymi szybami, a 13% w ogóle nie zwraca uwagi na jej stan. Natomiast 94% respondentów zgadza się, że kondycja szyby ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa na drodze.

Największa polska sieć serwisowa naprawy i wymiany szyb czołowych NordGlass wspólnie z ośrodkiem badawczym Millward Brown SMG/KRC sprawdziła czy Polacy dbają o stan szyb w swoich samochodach. Wyniki pokazały, że 26% kierowców przyznaje, że jeździ z uszkodzonymi szybami, a 13% w ogóle nie zwraca uwagi na jej stan. Natomiast 94% respondentów zgadza się, że kondycja szyby ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa na drodze.

Najnowsze badanie Millward Brown SMG/KRC oraz sieci serwisowej NordGlass pokazuje, że zdajemy sobie sprawę z tego, że dobra widoczność  zapewnia bezpieczeństwo jazdy. Niestety uzyskane dane pokazują też, że blisko 1/3 kierowców porusza się po drogach z uszkodzoną szybą. Ignorowanie pęknięcia to nie tylko potencjalne ograniczanie widoczności w czasie podróży. To również narażanie się na nieprzyjemne spotkanie z Policją.

 „Jeśli kierowca auta w polu widzenia widzi uszkodzenie na szybie, która ogranicza widoczność, musi liczyć się z mandatem, a nawet zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego w przypadku kontroli drogowej” – mówi mł. insp. dr Dariusz Podleś z Głównej Komendy Policji. – „Policjanci w takiej sytuacji mają obowiązek wypisać mandat do kwoty 250 zł.”

Powodem dla którego kierowcy nie kwapią się z podróżą do warsztatu może być fałszywe przeświadczenie o cenach usług w serwisach i ilości czasu potrzebnego do naprawy. Prawda jest taka, że trwa to krótko oraz kosztuje bardzo mało.

A to już wiesz?  Linie Emirates dodają Moskwę do swojej siatki połączeń

„Niewiele osób wie, że naprawa szyby, a nawet jej wymiana jest naprawdę szybka – mówi Artur Więckowski z NordGlass. Naprawa zajmuje  ok. 30 minut, a wymiana szyby około półtorej godziny. Wystarczy zadzwonić na infolinię Nordglass i umówić się na wygodny dla siebie termin”

Obecnie technika pozwala skutecznie naprawiać drobne odpryski zanim powiększą się one do rozmiarów, przy których będzie konieczna wymiana. Aby szyba kwalifikowała się do naprawy uszkodzenie powinno być mniejsze niż pięciozłotowa moneta (czyli 24 mm) i znajdować się minimum 10 cm od najbliższej krawędzi. Koszt takiej naprawy nie obciąży zbytnio naszej kieszeni i wynosi jedynie 140 zł. Należy też dodać, że naprawa małego pęknięcia może nas uchronić przed większym wydatkiem, który wiąże się z wymianą całej szyby. Odpryski i pęknięcia mają tendencję do szybkiego rozprzestrzeniania się po całej powierzchni.

NordGlass jest największym ogólnopolskim serwisem napraw i wymiany szyb samochodowych w Polsce. Kierowcy mogą znaleźć serwisy firmy w 119 punktów na terenie całego kraju. W ciągu ostatnich 4 lat w polskich samochodach zamontowano ponad 1 mln szyb Nordglass.

****

Wywodząca się z Polski Grupa NordGlass to wiodący europejski producent szyb samochodowych dla rynku wtórnego. Do jej działalności należy wytwarzanie szyb czołowych, dystrybucja, a także świadczenie usług związanych z wymianą i naprawą szyb samochodowych. Grupa NordGlass istnieje na rynku od ponad 20 lat, rocznie z usług jej sieci serwisowej w Polsce korzysta ponad 100 tys. klientów. Firma posiada największą i najlepiej rozpoznawalną w Polsce sieć serwisową , która świadczy usługi w zakresie naprawy i wymiany szyb samochodowych (119 punktów serwisowych na terenie kraju).

Millward Brown SMG/KRC istnieje od 1990 roku. Rozwój zasobów intelektualnych i logistycznych instytutu zapewnił mu pozycję lidera badań rynku i opinii w Polsce i na całym obszarze Europy Środkowej i Wschodniej. Instytut realizuje badania zarówno za pomocą tradycyjnych i sprawdzonych metod, jak i przy zastosowaniu najnowszych osiągnięć techniki informatycznej. źródło: Biuro Prasowe NordGlass Załączniki: Blisko 1/3 kierowców jeździ z uszkodzoną szybą transport, transport - Największa polska sieć serwisowa naprawy i wymiany szyb czołowych NordGlass wspólnie z ośrodkiem badawczym Millward Brown SMG/KRC sprawdziła czy Polacy dbają o stan szyb w swoich samochodach. Wyniki pokazały, że 26% kierowców przyznaje, że jeździ z uszkodzonymi szybami, a 13% w ogóle nie zwraca uwagi na jej stan. Natomiast 94% respondentów zgadza się, że kondycja szyby ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa na drodze. Hashtagi: #transport #transport

A to już wiesz?  Dokąd lecieć w 2016 roku? Nowe kierunki w globalnej promocji Emirates

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy