transport Wydarzenia

Mitsubishi wzmacnia ofertę w Azji dzięki nowemu modelowi Xpander

Mitsubishi wzmacnia ofertę w Azji dzięki nowemu modelowi Xpander
Firma Mitsubishi Motors Corporation (MMC) świętuje światową premierę minivana (MPV) nowej generacji, którą zorganizowano dziś podczas salonu samochodowego 25. GAIKINDO Indonesia International Auto Show w Dżakarcie. Nazwa Całkowicie nowego modelu - Xpander (od angielskiego expand – rozwijać, powiększać, wzbogacać) - odzwierciedla dążenia MMC do oferowania nowych motoryzacyjnych możliwości swoim klientom, czyniących ich życie pełniejszym i

Data publikacji: 10.08.2017 Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Mitsubishi wzmacnia ofertę w Azji dzięki nowemu modelowi Xpander Kategoria: wydarzenia, transport

Firma Mitsubishi Motors Corporation (MMC) świętuje światową premierę minivana (MPV) nowej generacji, którą zorganizowano dziś podczas salonu samochodowego 25. GAIKINDO Indonesia International Auto Show w Dżakarcie. Nazwa Całkowicie nowego modelu – Xpander (od angielskiego expand – rozwijać, powiększać, wzbogacać) – odzwierciedla dążenia MMC do oferowania nowych motoryzacyjnych możliwości swoim klientom, czyniących ich życie pełniejszym i przyjemniejszym.

Firma Mitsubishi Motors Corporation (MMC) świętuje światową premierę minivana (MPV) nowej generacji, którą zorganizowano dziś podczas salonu samochodowego 25. GAIKINDO Indonesia International Auto Show w Dżakarcie. Nazwa Całkowicie nowego modelu – Xpander (od angielskiego expand – rozwijać, powiększać, wzbogacać) – odzwierciedla dążenia MMC do oferowania nowych motoryzacyjnych możliwości swoim klientom, czyniących ich życie pełniejszym i przyjemniejszym.

* Xpanded – powiększony – udział w rynku
* Xpanded – rozwinięty – projekt
* Xpanded – większy – komfort
* Xpanded – rozwinięta – e-użyteczność
* Xpanded – polepszone – osiągi

Osamu Masuko, prezes (CEO) Mitsubishi Motors Corporation podkreśla – "Mitsubishi Xpander ma za zadanie wzmocnić już solidnie ugruntowaną pozycję MMC na indonezyjskim rynku samochodów SUV oraz lekkich samochodów użytkowych poprzez wejście w dynamicznie rosnący segment MPV, a sięgając też dalej, odegrać tę rolę na całym rynku państw grupy ASEAN. Naszym zamiarem jest zajęcie pozycji lidera tego wzrostu, dzięki oferowaniu produktów najbardziej poszerzających (expanding) możliwości życiowe naszych klientów."

1 / 5

Łącząc funkcjonalność z typowym dla SUV duchem przygody, nowy model firmy Mitsubishi Motors’ otwiera przed tradycyjną koncepcją samochodu MPV szersze horyzonty. Cechy takie, jak wytrzymałość i pojemne wnętrze, charakter i wygoda, styl i funkcjonalność zostały wzmocnione i połączone w jedną całość w samochodzie MPV nowej generacji. Wynikiem jest płynnie jeżdżący, komfortowy i solidny, a przy tym stylowy samochód z ogromnym wnętrzem przeznaczonym dla siedmiu osób i ich bagażu.

Rosnące zaufanie Mitsubishi Motors Corporation do stabilności dynamicznie rosnącej indonezyjskiej gospodarki zaowocowało umieszczeniem produkcji modelu Xpander w nowej fabryce MMC zlokalizowanej w prefekturze Bekasi w prowincji Zachodnia Jawa. Planowana produkcja roczna wyniesie 80.000 samochodów. Xpander pojawi się w indonezyjskiej sieci sprzedaży jesienią tego roku, a plany eksportowe przewidują dostawy do krajów ASEAN i na niektóre inne rynki poczynając od pierwszych miesięcy 2018 roku.

A to już wiesz?  Samoloty linii Emirates w pół roku przemierzyły 432 miliony kilometrów

Rozwinięty (Xpanded) projekt
Projekt i funkcjonalność Xpandera są wynikiem wielu długich rozmów z potencjalnymi klientami. – Xpander, to tak naprawdę projekt naszych klientów – mówi Tsunehiro Kunimoto, wiceprezes firmy kierujący pracami działu konstrukcyjnego. – My jedynie nadaliśmy ich przemyśleniom, potrzebom i marzeniom realne, fizyczne kształty.

* Mierzący 4475 mm Xpander łączy linie stylowego i pojemnego MPV z wyglądem twardego i dynamicznego SUV.

* Charakterystyczna koncepcja przodu pojazdu w stylu “Dynamicznej Tarczy” nawiązuje do modeli Outlander PHEV, Pajero Sport oraz Eclipse Cross, podkreślając ochronę pasażerów i pieszych, którym podporządkowano formę tej części pojazdu.

* Szerokie nadkola wzmacniają pełen mocy, inspirowany kształtami SUV wygląd samochodu.

* Światła pozycyjne wykonane w technice LED, a umieszczone wysoko, tuż pod pokrywą silnika nie tylko dodają urody, ale też poprawiają widoczność samochodu na drodze. Reflektory umieszczono w zderzaku w taki sposób, by uzyskać ich maksymalną skuteczność w trudnych warunkach drogowych.

* Tylne światła zespolone LED płynnie wlewają się w drzwi bagażnika. Ukształtowane w formę litery "L" tylne światła LED oddzielono od świateł hamowania.

* Charakterystyczna dla MMC pozioma architektura deski rozdzielczej ułatwia jazdę po nierównych i krętych drogach.

* Oszczędny w formie zestaw wskaźników i elementów sterowania oferuje intuicyjną ergonomię obsługi, a jego staranny design podkreśla jakość i wrażenie przestrzeni, dzięki wizualnemu połączeniu z powierzchniami bocznymi na drzwiach samochodu.

* Przebieg linii dachu zapewnia dużą przestrzeń wokół głów pasażerów. Częściowe przykrycie szkłem tylnego słupka pozwoliło uzyskać wrażenie dachu unoszącego się nad samochodem. Zakończenie ścian bocznych w formie delikatnie nawiązującej do płetw ogonowych wzmacnia wyrazistość projektu nadwozia Xpandera.

Większa (Xpanded) wygoda
7-miejscowy Xpander jest szerszy na zewnątrz (1750 mm) i większy wewnątrz, niż jego bezpośredni konkurenci, co obrazuje nowe podejście do koncepcji samochodu MPV.
* Przestronnemu przedziałowi pasażerskiemu – największemu w tym segmencie samochodów – a także przemyślnemu rozplanowaniu wnętrza wokół pasażerów Xpandera towarzyszy duża przestrzeń bagażowa. Dla wszystkich pasażerów przewidziano dużo miejsca wokół nich i nad nimi. Udało się też zapewnić wyjątkowo poręczny dostęp do trzeciego rzędu siedzeń.

A to już wiesz?  W Trójmieście już działa siódmy terminal ładowania samochodów elektrycznych

* Oparcia drugiego (dzielonego 60:40) oraz trzeciego rzędu siedzeń (dzielonego 50:50) można łatwo składać, by aranżować różne kombinacje układu siedzeń i przestrzeni bagażowej, lub by uzyskać jak największą, wolną od progów, ciągłą i płaską przestrzeń bagażową.

* Oparcie środkowego siedzenia w drugim rzędzie może zostać położone, tworząc szeroki podłokietnik, lub umożliwiając przewóz długich przedmiotów, jak drabina, czy zwinięty dywan.

* Wnętrze wyposażono w liczne schowki różnej wielkości pozwalające na umieszczenie najróżniejszych przedmiotów, od dodatkowego bagażu, po smartfony i monety. W desce rozdzielczej ukryto też dodatkowy, "tajny" schowek.

* Xpander dysponuje łącznie 16 uchwytami na butelki i kubki w boczkach drzwi oraz w konsoli centralnej pomiędzy siedzeniami.

* Dzięki starannemu wyciszeniu kabiny, rozmowy w czasie jazdy nie będą wymagały podnoszenia głosu. Unikalnym rozwiązaniem w tym segmencie pojazdów jest panoramiczna szyba przednia Xpandera, którą wykonano z grubego, laminowanego szkła wysokiej jakości z dodatkową warstwą blokującą przenikanie do kabiny zewnętrznych hałasów, co przyczynia się do ogólnego wyciszenia wnętrza pojazdu.

* Cicho pracująca, wydajna klimatyzacja wnętrza została zaopatrzona w precyzyjną regulację nadmuchu, z 8 poziomami dla kierowcy i przedniego pasażera oraz 4 poziomami regulacji dla miejsc z tyłu. Duże, żebrowane elementy regulacyjne można łatwo obsługiwać "na wyczucie", bez odrywania wzroku od sytuacji na drodze.

Rozwinięta (Xpanded) e-funkcjonalność
Zaawansowana elektronika pokładowa Mitsubishi Xpander powoduje, że wrażenia z podróży są jeszcze lepsze.
* Wielofunkcyjny kolorowy wyświetlacz LED umieszczony w centralnej części zespołu wskaźników gwarantuje dostarczanie kierowcy wszystkich informacji, które są mu potrzebne. Po uruchomieniu wyświetlana jest strona powitalna. W czasie jazdy wskaźnik "eco" pomaga kierowcy w utrzymywaniu zużycia paliwa na możliwie jak najniższym poziomie.

* Moduł rozrywkowy może być łatwo integrowany ze smartfonami poprzez łącze Bluetooth® , umożliwiając wykonywanie połączeń telefonicznych bez dotykania telefonu*1 i zapewniając łączność z internetem. Nie zapomniano o złączu USB, a w każdym rzędzie siedzeń znalazło się zapalniczkowe gniazdko zasilające 12V. Dla każdego miejsca przewidziano tackę na smartfona.

* System bezkluczykowego działania (Keyless Operation System – KOS) pozwala na otwieranie samochodu i uruchamianie silnika, gdy kierowca ma w kieszeni lub w torebce kluczyk zdalny KOS. Kluczyk KOS nawiązuje komunikację bezprzewodową z modułami elektronicznymi samochodu.

A to już wiesz?  InterRisk ma atrakcyjne bonusy, dzięki którym polscy kierowcy mogą poprawić bezpieczeństwo jazdy

* Dodatkową wygodę zapewnia zapalenie świateł pozycyjnych na powitanie, na 30 sekund po zdalnym otwarciu drzwi. Po zakończeniu podróży, na pożegnanie reflektory pozostają włączone przez 30 sekund po wyłączeniu silnika.

*1…w krajach, gdzie jest to dozwolone

Polepszone (Xpanded) osiągi
Podwozie i układ napędowy łączą to, co najlepsze w samochodach SUV i MPV.

* Prawdziwie terenowy prześwit wynoszący 205 mm*2 pozwala na bezstresową jazdę po nieutwardzonych drogach, czy w czasie tropikalnych burz. Jednocześnie samochód zapewnia wysoki komfort jazdy i dobre prowadzenie, co uzyskano dzięki lekkiej i sztywnej konstrukcji nadwozia, a także dzięki optymalizacji konstrukcji zawieszenia kół, która wyróżnia samochód na tle konkurencji z segmentu MPV.
*2… z kołami o średnicy obręczy 16 cali

* Xpander napędzany jest benzynowym 16-zaworowym czterocylindrowym silnikiem o pojemności skokowej 1,5 l i o mocy maksymalnej 105 KM, wyposażonym w opracowany przez Mitsubishi Motors system MIVEC*3 zapewniający wysoką moc, niskie zużycie paliwa i niski poziom zanieczyszczenia spalin.

*3… Mitsubishi Innovative Valve timing Electronic

* Silnik może być łączony z 5-biegową przekładnią manualną lub z 4-biegową przekładnią automatyczną. W obu przypadkach napęd przenoszony jest na koła przednie, a układ napędowy zapewnia solidne przyspieszenia i dobrą dynamikę jazdy, nawet w terenach górskich przy pełnym obciążeniu samochodu.

* W modelu Xpander nie zabrakło opracowanego przez MMC systemu RISE (Reinforced Impact Safety Evolution) podwyższającego poziom bezpieczeństwa biernego struktury samonośnego nadwozia. Pozwala on łączyć zdolność pochłaniania dużych energii z zachowaniem integralności kabiny. Poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera są wyposażeniem standardowym, podobnie jak 3-punktowe pasy bezpieczeństwa dla kierowcy i pasażerów.

* Znakomity poziom bezpieczeństwa zapewniają liczne systemy aktywnego bezpieczeństwa z palety wyposażenia standardowego, jak wspomaganie awaryjnego hamowania, ABS, ASC (aktywna kontrola stabilności), HSA (wspomaganie ruszania na wzniesieniu), czy ESS (sygnalizacja hamowania awaryjnego).

Dane techniczne (samochód w wersji prezentowanej na salonie):

Dł. x Szer. x Wys. (mm) 4475 x 1750 x 1700*4

Prześwit (mm) 205*4

Silnik 1,5 l (105 KM)

Przekładnia 5M/T lub 4A/T

Układ napędowy Silnik z przodu, napęd na koła przednie

*4 z kołami o średnicy obręczy 16 cali źródło: Biuro Prasowe Mitsubishi Motors Załączniki: Mitsubishi wzmacnia ofertę w Azji dzięki nowemu modelowi Xpander wydarzenia, transport - Firma Mitsubishi Motors Corporation (MMC) świętuje światową premierę minivana (MPV) nowej generacji, którą zorganizowano dziś podczas salonu samochodowego 25. GAIKINDO Indonesia International Auto Show w Dżakarcie. Nazwa Całkowicie nowego modelu - Xpander (od angielskiego expand – rozwijać, powiększać, wzbogacać) - odzwierciedla dążenia MMC do oferowania nowych motoryzacyjnych możliwości swoim klientom, czyniących ich życie pełniejszym i przyjemniejszym. Hashtagi: #wydarzenia #transport

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy