Wiadomości branżowe

Avant 4 i Orjak 4 – nowe opony ciężarowe Sava

Warszawa, 1 lipca 2011 r. – Sava Tires, czołowy producent opon z Europy Południowo-Wschodniej, poszerzył ofertę opon ciężarowych w rozmiarze 22,5". Nowe opony to Avant 4 na oś sterującą oraz Orjak 4 na oś napędową. Zostały

Warszawa, 1 lipca 2011 r. – Sava Tires, czołowy producent opon z Europy Południowo-Wschodniej, poszerzył ofertę opon ciężarowych w rozmiarze 22,5″. Nowe opony to Avant 4 na oś sterującą oraz Orjak 4 na oś napędową. Zostały opracowane tak, aby zwiększyć wydajność i obniżyć koszty, a tym samym uczynić nowe opony atrakcyjnymi dla firm transportowych. Jest to propozycja dla flot transportowych, które zwracają szczególną uwagę na obniżenie kosztów związanych z transportem.

Opona Avant 4

Konstrukcja opony Avant 4, a zwłaszcza kształt jej stopki został zoptymalizowany przy użyciu Metody Elementów Skończonych (ang. Finite Element Analisys – FEA). Zapewnia to równomierne, mniejsze zużycie bieżnika. Opona Avant 4 posiada szerokie żebra z płytkimi rowkami, które gwarantują większą odporność na zużycie barków opony oraz lepszą sterowność. Dodatkową cechą bieżnika jest zoptymalizowana geometria klocków, zmniejszająca poślizg na mokrych nawierzchniach. Powoduje to poprawę wyników opon w każdych warunkach pogodowych i zmniejsza poziom hałasu. Technologię mieszanki bieżnika zaprojektowano w taki sposób, aby zwiększyć przebiegi opony. Korzyści ekonomiczne wynikają także m.in. ze zmniejszenia masy opony, co przekłada się na zwiększenie ładowności pojazdów ciężarowych.

W analizie porównawczej opona Avant 4 wykazuje lepsze wyniki w kluczowych aspektach w stosunku do swojej poprzedniczki, tj. opony Avant A3. Dotyczy to szczególnie oporów toczenia, co również przekłada się na korzyści ekonomiczne w postaci niższego zużycia paliwa. Efekt ten osiągnięto bez zmniejszania przebiegów opony. Ponadto nowa wersja opony zapewnia lepsze prowadzenie i hamowanie na mokrej nawierzchni, przy mniejszym poziomie hałasu, zwiększając tym samym bezpieczeństwo jazdy.

Opona Orjak 4

Konstrukcję i kształt bieżnika opony Orjak 4 także zoptymalizowano za sprawą technologii FEA. W efekcie opona wyróżnia się większymi przebiegami, m.in. za sprawą dużej głębokości bieżnika, która poprawiła również trakcję opony przez cały okres jej życia. Opony Orjak 4 charakteryzują się budową wieloklockową, poprawiającą równomierność zużycia bieżnika oraz zapewniającą dobrą trakcję na mokrych nawierzchniach i w warunkach zimowych. Półotwarta konstrukcja barku opony zapewnia dodatkowe korzyści jeżeli chodzi o trakcję na śniegu i błocie pośniegowym, a także odporność na poślizg na mokrych nawierzchniach. Ponadto bieżnik ma właściwości samoczyszczące. Technologia mieszanki bieżnika – zastosowana do produkcji tych opon – została zaprojektowana w taki sposób, aby zwiększyć ich przebiegi i odporność na uszkodzenia.
Podobnie jak Avant 4, opona Orjak 4 jest lepsza w kluczowych obszarach od swojej poprzedniczki, opony Orjak O3. W nowym modelu zredukowano zużycie paliwa o 6% zmniejszając opory toczenia, przy zachowaniu przebiegów opony. Obniżył się również poziom hałasu. Zmniejszenie masy nowych Avant 4 i Orjak 4 przynosi dodatkowe korzyści operatorom flot transportowych w postaci zwiększonej ładowności ich pojazdów.

A to już wiesz?  Mandaty z fotoradarów dla właścicieli aut – uważaj, komu pożyczasz samochód

Nowe opony na oś sterującą i napędową są dostępne w następujących rozmiarach:

  • 295/80 R22.5 152/148 M
  • 315/70 R22.5 154/150 L (152/148 M)
  • 315/80 R22.5 156/150 L (154/150 M)

W tych rozmiarach opony Avant 4 zastępują Avant A3 Plus, a opony Orjak 4 – Orjak O3 Plus.

Nowe opony są przystosowane do współpracy z oponami do przyczep i naczep Sava Cargo C3 Plus 385/65 R22.5. Podobnie jak Sava Avant 4 i Orjak 4, ww. opony stworzono z myślą o operatorach zajmujących się transportem regionalnym i długodystansowym. Dzięki szerokiej rzeźbie bieżnika o sześciu żebrach i pięciu zygzakowatych rowkach opona Sava Cargo C3 Plus osiąga doskonałe przebiegi, a także dobre wyniki w hamowaniu na mokrych nawierzchniach. W przypadku wszystkich powyżej wymienionych opon możliwe jest ponowne pogłębianie i bieżnikowanie.

Sava Tires, z siedzibą w Słowenii, jest wiodącym środkowoeuropejskim producentem opon z ponad 85-letnim doświadczeniem w branży oponiarskiej. Firma zatrudnia ponad 1400 osób i sprzedaje głównie opony do samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych. Sava Tires jest integralną częścią grupy Goodyear Dunlop, a większość swojej produkcji eksportuje. Produkty marki Sava cieszą się na świecie dużą popularnością oferując bardzo wysoką wydajność i wysoki przebieg w rozsądnej cenie. W Polsce Sava jest liderem rynku opon ciężarowych w segmencie opon ekonomicznych.

Więcej informacji na temat Sava Tires: www.savaopony.pl.

Goodyear jest jednym z największych producentów opon na świecie, z centralą w Akron, w stanie Ohio, USA. Firma wytwarza opony, wyroby gumowe oraz środki chemiczne w ponad 57 zakładach w 23 krajach. Swoją działalność prowadzi w większości krajów świata. Goodyear zatrudnia ponad 69 000 pracowników. W Polsce firma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej Dębica S.A.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy